مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: همکاران ما در سازمان و اتوبوسرانان به صورت ارشادی تذکر استفاده از ماسک را به مسافرین می‌دهند، اما متاسفانه به تازگی در تذکری به شهروندان با یکی از همکاران برخورد فیزیکی از طرف مسافرین انجام شده است.

درگیری فیزیکی با راننده اتوبوس به دلیل تذکر به استفاده از ماسک در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سعید حسینقلی‌زاده مقدم در خصوص برنامه‌های سازمان اتوبوسرانی برای پیشگیری از شیوع کرونا با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان و سردی هوا اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما دو موضوع اصلی از جمله موضوع الزام استفاده مسافرین از ماسک و دیگری ضدعفونی مرتب در انتهای  خطوط در حال پیگیری جدی‌تری است. این موضوع در حال حاضر نیز  به صورت دستورالعمل و جزو برنامه‌های کاری روزانه در حال اجرا است.

وی افزود: در مورد فاصله‌گذاری در اتوبوس برگه‌هایی که برای جداسازی و ایجاد فاصله در روی صندلی‌های  اتوبوس‌ها  قرارگرفته‌اند به صورت هفتگی در پایانه‌ها کنترل  شده و در صورتی که سهوا جدا شده باشند دوباره جایگزین می‌شوند

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در مورد عدم استفاده شهروندان از ماسک عنوان کرد: وظیفه رعایت بهداشت فردی و الزام به استفاده از ماسک بر عهده تمام افراد جامعه است. کسی که از ماسک استفاده نمی‌کند در ابتدا به خود و سپس به سایر افراد جامعه آسیب می‌رساند. همکاران ما در سازمان و  اتوبوسرانان به صورت ارشادی این تذکرات را به مسافرین می‌دهند. متاسفانه به تازگی در تذکری به شهروندان با یکی از همکاران برخورد فیزیکی از طرف مسافرین انجام شده است.

وی افزود: درخواست ما از شهروندان این است که در شرایطی که شهر مشهد در  وضعیت قرمز قراردارد رعایت بهداشت و الزام استفاده از ماسک را به خاطر سلامت خود، اطرافیان و سایر افراد جامعه جدی بگیرند. الزام استفاده از ماسک نه تنها در اتوبوس بلکه در سایر فضاهای سرپوشیده شهری باید جدی گرفته شود.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: البته در مشهد استفاده از ماسک در حوزه  حمل‌ونقل عمومی نسبت به سایر شهرها بهتر است. بر اساس گزارش‌ها بین  ۷۵ تا ۸۵ درصد مسافرین از ماسک استفاده می‌نمایند ولی ما امیدواریم که شهروندان این مقدار را به ۱۰۰ درصد برسانند.

حسینقلی‌زاده مقدم گفت: در صورتی که شخصی در اتوبوس‌ها از ماسک استفاده نکند و راننده و همکاران ما به این مساله تذکر ندادند شهروندان می‌توانند با شماره ۱۳۷تماس گرفته و یا به شماره۳۰۰۰۸۸۸۸  پیامک ارسال نموده و شماره اتوبوس و زمان را اطلاع رسانی کنند تا همکاران انتظامات ما در سازمان اتوبوسرانی برخورد لازم را انجام دهند.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد خاطرنشان کرد: ضدعفونی اتوبوس‌ها به تعداد تردد در یک مسیر در انتهای خطوط انجام می‌شود و به طور متوسط یک  اتوبوس بین ۸ تا ۱۲ بار ضد عفونی می‌شود.

وی افزود:  به زودی تعداد ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس در خطوطی که کمتر از ظرفیت مسافر دارد وارد می‌شود و برای اتوبوس هم مدیریت شهری به شدت پیگیر است تا تعداد اتوبوس را تامین نماید اما صنعت اتوبوسرانی در کشور و به خاطر مسائل تحریم‌های ظالمانه با مشکل مواجه است به همین دلیل این تامین با کندی برای کلان‌شهرها مانند شهر مشهد در حال انجام است.

حسینقلی‌زاده مقدم در مورد برنامه سازمان درباره سرفاصله زمانی اتوبوس‌ها در زمستان گفت: برای این مورد ۱۰۰ درصدِ ناوگان به علاوه ناوگان پشتیبان داخل خطوط استفاده می‌شوند تا میانگین سرفاصله به حداقل برسد. در حال حاضر متوسط سرفاصله زمانی ۸ دقیقه است اما این مساله در خطوط متفاوت است. در خطوط تندرو ۵ دقیقه و در خطوط کم تراکنش تا  ۱۵دقیقه است.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.